India

04/10 2013 23:19
     
För ett år sen satt jag på flygplatsen i Bombay och skulle precis hoppa på ett Indiskt inrikesflyg mot den här lilla byn. Hade inte sovit på två dygn och med skräckblandad förtjusning försökte jag förbereda mig inför nästan en månad i något helt okänt. Har aldrig upplevt så mycket, så intensivt, på så kort tid som under vistelsen i Indien, men shit vad jag lärde mig mycket. Främst om alla fantstiska människor i fick träffa, men också mycket om mig själv, att jag klarar så mycket mer än jag tror. Kan fortfarande inte förstå att jag bott mitt ute på den indiska vischan, så långt ifrån allt jag någonsin kunnat relatera till. Indien gav mig perspektiv, insikt och törst efter fler äventyr, men framför allt tacksamhet. Och det är något jag är otroligt stolt över. Gud vad jag önskar att alla fick chansen att göra en sån här resa, på både gott och ont. 
Hittade de här raderna i min anteckningsbok: 
Det känns som allt här är i scen satt, bara för oss. Det är så svårt att förstå att de här veckorna bara är en kort sekvens av deras verklighet, och när vi åker hem fortsätter allt vi vart med om, precis på samma sätt som vår vardag fortsätter hemma.

Name:
Remember me

E-mail:

URL/Site:

Comment: